מחזירים את הרכבות לצפון

הפרויקט של 15minutestrain
<Embed>

הורידו אותנו מהפסים - ואנחנו מחזירים את תנועת הרכבות לצפון

מה בסך הכל ביקשנו? פשוט להמשיך וליהנות מהדרך..

20 רכבות ביום (!!) בוטלו החל מה- 15.9.18 בקו נהריה-באר שבע

המשמעות הישירה היא: צפיפות, עיכובים ופגיעה קשה בתושבי/ות הגליל, עכו והקריות, חיפה וכל תושבי קו החוף הנוסעים לתל אביב ולדרום.


מטרותינו

  • לאפשר לנוסעי הרכבת בקו החוף ובצפון להמשיך ולקיים חיי שגרה הכוללים: עבודה, לימודים, צבא ובילויים בתנאים ראויים.
  • להשיב לאלתר את קווי הרכבת מצפון לדרום כפי שהיו עד כה.
  • לראות חלוקה שווה והוגנת של הקרונות בכל הארץ באופן הוגן ומקצועי עפ״י קריטריונים ברורים תוך התחשבות ברורה בהיצע וביקוש, ובאפשרויות קיימות נוספות לתחבורה ציבורית במקביל לקווי הרכבת.



מה אנו עומדים לעשות יחד?

  • העלאת הנושא לסדר היום התקשורתי, הציבורי והפוליטי.
  • קידום פעילות אזרחית עבור רכבת אמינה וטובה.
  • הגשת עתירה לבג״צ, בדרישה מיידית להשבת הרכבות לקו החוף והצפון.



מדוע גם דרך עתירה לבג״צ?

אנו עומדים להבהיר למשרד התחבורה ולרכבת ישראל שאי-אפשר להתעלם יותר מהנוסעים שלהם, ושאנו מוכנים להשתמש בכלים משפטיים כדי לקבל את מה שמגיע לנו, הנוסעים.

בבירור ראשוני שערכנו מול משפטנים בנוגע לביטול של כ-20 רכבות ביום, קיבלנו את חוות הדעת הבאה מעו"ד יובל יועז:

"בהתאם למידע הראשוני שנמסר בידינו, ניתן לקבוע כי ההחלטה שהתקבלה בעניין זה לוקה באי-סבירות קיצונית, התקבלה על-יסוד שיקולים זרים, ולמצער התקבלה בלא שקילת כלל השיקולים הרלוונטיים ובלא שניתן משקל הולם לכל אחד מן השיקולים הרלוונטיים ולהם בלבד. באופן ספציפי, לא נשקלו הפגיעה החריפה בזכות התנועה של תושבי הגליל המערבי, הארכת וסרבול משך נסיעתם לאזור המרכז ו/או לאזור הדרום, לא נשקלה עובדת היעדר החלופות האפקטיביות הזמינות עבורם, לא נשקלה מידת האקוטיות של יכולתם להסתמך על שירותי הנסיעה ברכבת לצורך עמידתם במטלות היומיום לרבות תעסוקה באזור מרכז ו/או דרום הארץ".

אם במשרדו של השר כץ מקווים שנוריד את הראש ונמשיך הלאה - נכונה להם הפתעה כי הפעם אנחנו לא נוותר.


איך יראה היום שאחרי?

כבר הצלחנו להעלות את הנושא לסדר היום התקשורתי, וכבר הוגשה הצעה דחופה לסדר היום של הכנסת ע״י חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (כולנו) וח״כ אילן גילאון (מרץ) הגיש שאילתא בנושא. 

כבר התחלנו בהקמת צוותי פעולה שיתחילו בפעילות אזרחית ערה בנושא הרכבת (מוזמנים להצטרף להפגנה הראשונה ביום חמישי, ה-18 לחודש, בשעה 18:30 בתחנת חוף הכרמל).

ביום שבו יסתיים גיוס הכסף לפרויקט (ורק בתנאי שנצליח לגייס את מלוא הסכום) - נתחיל מיד בהליך העתירה לבג״צ.
אנו מקווים לראות את התוצאות המיוחלות במהירות ואת הרכבות חוזרות לנסוע מהצפון ואליו כבעבר.

אם העתירה שלנו תעורר את משרד התחבורה, ותביא לכך שתוך כדי התהליך יחליט השר להחזיר את המצב לקדמותו, נעביר את יתרת הכסף שגויס לארגון 15 דקות, על-מנת שימשיכו לקדם את התחבורה הציבורית בישראל.


למה נועד הכסף?

הגשת עתירה לבג"צ וההוצאות הכרוכות בה.
שירותים של יועצי תקשורת, מנהלי קהילות ולוביסטים שיעזרו לשמור על הנושא בתודעה הציבורית והתקשורתית עד לפתרון הנושא.


מי אנחנו?

15 דקות - ארגון צרכני התחבורה בישראל הוא עמותה רשומה הפועלת בישראל ומקדמת תחבורה ציבורית זמינה ואיכותית, שיפור והוספת קווי שירות ציבוריים, כך שמערכת זאת תהווה חלופה ראויה לשימוש ברכב הפרטי ולעמידה בפקקים.

@בארכבת - דף פייסבוק המיועד למשתמשי הרכבת ונועד לשמש פלטפורמה לתיעוד, שיתוף ומעקב אחר ליקויים, תקלות וקשיים של נוסעי הרכבת. מטרת הדף היא להציף ולטפל בבעיות כדי להביא לתחבורת רכבת טובה ויעילה.

יזמים חברתיים מהצפון:

ד"ר מורן ירחי, קיבוץ כברי, שנה שישית על ציר הרכבת נהריה-הרצליה.
אסף בכור, עתלית, על ציר הרכבת לתל אביב 8 שנים.
עופרי בוכריס, מצפה הילה, על ציר הרכבת מזה שנתיים.
שמרית נוטמן, זכרון יעקב, על הרכבת מאז שנת 2004.
מרגנית אופיר גוטלר, כברי, על הרכבת מנהריה מאז 2006.
מעוז ינון, בנימינה, על הרכבת משנת 2014.
גלי בסודו, שדרות, על הרכבת הדרומית 3 שנים, מזדהה עם תושבי הגליל.
טלי עוז אלבו, נהריה, 17 שנות רכבת.
נועה קלי, רגבה, 23 שנים ברכבת למרכז ולדרום.
אורלי קדמי, כברי, 9 שנים ברכבות מהצפון וחזרה.
הדס דורי בר משה, כפר ורדים, על הרכבת מנהריה משנת 2006.
מירית דלמן ארגמן, עתלית, שנה ראשונה (ואם ימשיך כך - גם אחרונה) על הרכבת.  
ענבל גולדברג, סאסא, 6 שנים ברכבת.


מי ינהל את הכסף שנתרם?

הכסף שמגויס יישמר אצל giveback בנאמנות וישוחרר לבקשת עורך דין מטעמנו לתשלום לספקים שונים ישירות לניהול המאבק.



אם אתם תושבי הגליל והצפון, או שאתם עולים יחד איתנו על אותם קווים עמוסים;
אם אתם נוסעים ברכב כל בוקר ויחד עם כל אלפי המיואשים מהרכבת אתם עומדים בפקקים גדולים יותר;
אם אתם תושבי מדינת ישראל שחושבים שכל אזרח במדינה זכאי לתחבורה ציבורית הולמת -


הצטרפו אלינו ויחד נחזיר את הרכבות לקו-החוף ולצפון! 




פוסט פייסבוק - עופרי בוכריס



הפרויקט של

15minutestrain
צור קשר עם היזם
מי אנחנו? ארגוני התחבורה: ארגון 15 דקות ומנהלי @בארכבת, יחד עם יזמים חברתיים מאזור הגליל, חיפה והצפון. כולנו התאגדנו יחד, בהתנדבות, כדי לקדם את המהלך החשוב הזה למען תושבי הגליל, חיפה והצפון. 15 דקות - ארגון צרכני התחבורה בישראל הוא עמותה רשומה הפועלת בישראל ומקדמת תחבורה ציבורית זמינה ואיכותית, שיפור והוספת קווי שירות ציבוריים, כך שמערכת זאת תהווה חלופה ראויה לשימוש ברכב הפרטי ולעמידה בפקקים. * @בארכבת - דף פייסבוק המיועד למשתמשי הרכבת ונועד לשמש פלטפורמה לתיעוד, שיתוף ומעקב אחר ליקויים, תקלות וקשיים של נוסעי הרכבת. מטרת הדף היא להציף ולטפל בבעיות כדי להביא לתחבורת רכבת טובה ויעילה. * ד"ר מורן ירחי - בת 38, נשואה+2, מקיבוץ כברי. חברת סגל במרכז בבית הספר לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה. שנה שישית על ציר הרכבת נהריה-הרצליה. * אסף בכור - בן 44, נשוי+2, תושב עתלית, מהנדס תוכנה בחברת הייטק בתל אביב, על ציר הרכבת 8 שנים. * עופרי בוכריס - בת 20, ממצפה הילה, חיילת שמשרתת בירושלים, על ציר הרכבת מזה שנתיים. * שמרית נוטמן - בת 37, מזכרון יעקב, יזמת חברתית, על הרכבת מאז שנת 2004. * מרגנית אופיר גוטלר - בת 47 מכברי, דוקטורנטית באונ' בן גוריון, על הרכבת מנהריה מאז 2006. * מעוז ינון - בנימינה, אקטיביסט תחבורה ציבורית וממייסדי הדף בארכבת, על הרכבת משנת 2014. * טלי עוז אלבו - בת 44 מנהרייה, יועצת תקשורת ופעילה חברתית, 17 שנות רכבת - מרבית הלקוחות מאזור המרכז ולכן הרכבת היא כלי יומיומי הכרחי * נועה קלי - 23 שנים ברגבה וברכבת למרכז ולדרום, 2 בנות בבאר שבע - שינשינית וסטודנטית. * אורלי קדמי - בת 49 מכברי, נשואה+1, משנת 2009 ברכבות מהצפון למשפחתי ומשפחת בעלי וחזרה. * הדס דורי בר משה - מכפר ורדים, בת 48, נשואה+3, בעלת תואר שני במדעי המדינה, מלמדת גמולוגיה בבורסה ליהלומים, על הרכבת מנהריה משנת 2006. * מירית דלמן ארגמן - סוכנת נסיעות במגזר העסקי, בת 33 מעתלית, שנה ראשונה (ואם ימשיך כך - גם אחרונה) על הרכבת. * ​ענבל גולדברג - סאסא, 10 שנים ברכבת מנהריה לחיפה ובחזרה.

בחירת הצוות

22,848
מתוך 90,000 ₪
25%מומן
12
ימים שנותרו
282
תורמים
מינימום 50 נוסע בכיוון אחד
בזכות התרומה שלך, אנחנו מתחילים לנסוע בכיוון הנכון
112 תורמים
מינימום 120 הנוסע היומי
20 רכבות ביום! זה מה שעזרת לנו להחזיר לצפון
50 תורמים
מינימום 180 הנוסע הסמוי
תודה! בין אם אתה נוסע על הרכבת או לא, אתה תמיד תהיה איתנו בליבנו עכשיו
7 תורמים
מינימום 200 נגעת נסעת
בזכות מגע הקסם שלך על המקלדת, תושבי הגליל והצפון יוכלו לחזור לנסוע ברכבת!
15 תורמים
מינימום 250 נוסע אל הלא נודע
תודה! בזכותך הרכבות ישובו לקחת אותנו עד... באר שבע!
4 תורמים
מינימום 300 טס.ה על הפסים
תודה! בזכותך לא נתקע שוב בתחנה, כי אין מקום לדחוף עוד זרת על הרכבת
4 תורמים
מינימום 400 הנוסע.ת המתמיד.ה
תודה בשם כל נוסעי הרכבת היוממים. בזכותך נמצא מקום ישיבה על הרכבת (היום בקושי יש לנו מקום בעמידה)
0 תורמים
מינימום 500 יקיר.ת הרכבת
אנחנו נוסעי הרכבת מוקירים לך תודה על כך שעזרת לנו לנסוע פחות כמו סרדינים ויותר כמו בני אדם
0 תורמים
מינימום 1000 שר.ת התחבורה הבא
תודה! אם את.ה היית שר.ת התחבורה, כנראה שהמצב היה הרבה יותר טוב
0 תורמים
מינימום 5000 אביר.ת הבג"צ
תודה! את.ה אביר.ה אמיתי.ת!! יחד איתך נרכב בדרך להצלחה
0 תורמים
מינימום 25 יוצאים לדרך
תודה רבה! עזרת לכולנו לצאת לדרך
44 תורמים מתוך 44