המדריך המלא ליצירת קמפיין

 

מטעמי נוחות המדריך מנוסח בלשון זכר, אך פונה לשני המינים, אתכן הסליחה.

 

 

 

ריכזנו עבורך כללים מנחים לבניית קמפיין מוצלח:

 

9. שתף 5. תשורות

1. אינטואיציה

10. עדכן

6. הסיפור  

2. האנשים

11. התכונן

7. תמונה

3. יעד הגיוס
 

8. וידאו

4. משך הגיוס

1. אינטואיציה

אתה הוא מי שמכיר את הפרויקט שלך בצורה הטובה ביותר. אתה גם החוליה המחברת לקהל שיתמוך בך ואין מי שמכיר אותם יותר טוב ממך. כל פרויקט שונה מאחר בהמון מובנים, אופי, צבע, גודל, תחום, קהל יעד, מחיר ועוד ועוד. לכן התשובה לאיך להפוך את הקמפיין למוצלח נמצאת אצלך - בכל התלבטות לך תמיד  עם האמת שלך!


 

2. האנשים מאחורי הקלעים

בקרוב אלפים מגולשי Giveback יחשפו לפרויקט שלך, אך ראשית עליך לדעת כי פרויקטים של מעל אדם אחד מגייסים תמיד יותר כסף, ביותר אחוזי הצלחה. אנחנו לא מעודדים אותך למצוא שותף, לפעמים השותף הלא נכון יכול לגרום לפרויקט להיתקע. יחד עם זאת, אם קיים שותף (או יותר) טבעי לפרויקט שלך, חבר (או קבוצה) שכבר עבדת איתו על הפרויקט ואתה מתכנן להמשיך לעבוד איתו, מישהו שאתה מעריך את דעתו וצריך את עזרתו, אנו ממליצים לכם בחום לגשת לקמפיין במשותף (the more the merrier ). כך תגדילו את כמות התומכים הפוטנציאלים שלכם, את הסיכוי לקבל מימון, את כמות המימון הפוטנציאלית וכן את הסיכויים לממש את הפרויקט.


 

3. יעד הגיוס

Giveback נועדה כדי להביא פרויקטים לחיים. אין לנו בעיה אם אתה מחפש רווח בהמשך הדרך, אך אנו ממליצים בחום כי תגייס את עלות הפרויקט ולא יותר. גם אם להערכתך ביכולתך לגייס הרבה יותר מצרכיך אנו מזכירים לך אין מגבלה עליונה לגיוס, ואחרי הכל קביעת יעד גבוה מידי עלולה להשאיר אותך ללא כלום. ראשית בדוק מה כמות הכסף הנדרשת לך כדי להגשים את הפרויקט או לעשות צעד ראשון בפרויקט.  אחרי שהבנת מהי עלות הפרויקט חשוב כמה אנשים (קרובים, מכרים, חברים וכו') יתמכו בך,  ובכמה כסף כל אחד. יש לך קהל של 10,000 חברים שעוקבים אחריך בפייסבוק? או שהוריך הם התומכים הפוטנציאלים היחידים שלך? בצע את התיקון הנדרש לעלות הפרויקט.

 

4. משך הגיוס

כל קמפיין מחויב בקביעת משך הגיוס, מספר שנע בין 1 ל-90 ימים. קמפיינים המגייסים הכי הרבה כסף לרוב נמשכים סביב ה 30 יום. יותר זמן לא אומר יותר כסף, לאלמנט הדחיפות יש משמעות ובנוסף קשה להחזיק קמפיין במתח גבוהה לאורך תקופה ארוכה. תמיד יתכן שמצבך שונה, העזר בכלל מספר 1 האינטואיציה. כשאתה מחליט על משך הגיוס התחשב במתי אתה צריך את הכסף, כמה אתה מתכוון להיות אקטיבי בגיוס לקמפיין (מאוד או המון), לכמה זמן אתה יכול להקדיש את עצמך לכך, עד כמה אתה מוכן לגיוס מהיום הראשון ומהי תוכנית השיווק שלך למהלך הקמפיין. כן התחשב בקיום של קמפיינים בהמשך אם קיימים כאלה.


 

5. תשורות! תשורות! תשורות!

אינך מחויב לתת תשורות ב Giveback אך זה בהחלט יכול לעודד עוד אנשים לתרום לפרויקט. גם מכתבי תודה או הערכה הם תשורה שיכולה "לעשות את זה" לתורמים פוטנציאלים. 

ישנן מספר מגבלות על התשורות אותן ניתן לחלק. לא ניתן להציע: אחוזים בהכנסה או בבעלות, החזר התמיכה עם ריבית או ללא ריבית, כרטיסי הגרלה או מזל, קופונים והנחות למוצרים עתידיים. 


 

6. ספר את הסיפור

אנשים תורמים לרעיון שהם חושקים בו או לסיפור שלא ניתן להתעלם ממנו. זכור שאתה פונה לקרובים אליך ולאנשים אקראיים כאחד. ספר את הסיפור שלך בבהירות ובקצרה, אל תצא מנקודת הנחה שכולם כבר מכירים אותו, תחשוב שאתה מסביר אותו לילד בן 10 (אך אל תזלזל באינטיליגנציה של הקהל). הסבר מדוע הפרויקט חשוב לך ולמה הוא חשוב גם לתורמים ולאנשים אחרים. נסה להבין מה המשיכה האינטלקטואלית או הרגשית לפרויקט שלך והדגש אותה. הראה התלהבות ותשוקה לפרויקט, היה כנה ואמיתי ודבר בגובה העיניים לקהל שלך. הסבר לאן הכסף הולך, אנשים עבדו קשה בשבילו, מגיע להם להבין מה אתה הולך לעשות עם הכסף שלהם. קשר אנשים לאתר אינטרנט למידע נוסף עליך ועל הפרויקט אם קיים כזה. לאחר שאנשים יתרמו לפרויקט בקש מהם לעזור לך להפיץ את הבשורה הלאה. השתמש בשפה נקייה, היה מכובד ומנומס, אל תשכח להגיד תודה...ואל תעשה תעויוט כתיב (-: 

תמיד תזכור : האמת מנצחת !


 

7. תמונה שווה אלף מילים

תמונת הפרויקט היא הדבר הראשון שתומכים יתקלו בו ויש לה חלק גדול ברושם הראשוני שנוצר לפרויקט שלך. תמונה היא גם הגורם העיקרי שהופך גולשים אקראיים לתומכים פוטנציאלים. אינך חייב להיות צלם או מעצב גרפי כדי ליצור תמונה אטרקטיבית. חשוב האם התמונה שלך מעבירה את משמעות הפרויקט, האם היא משדרת את האווירה הנכונה עבורך. בדוק אצל קרובים מספר אופציות ושמע דעתם. תוכל להיעזר במאגרי תמונות חופשיות כמו photobucket flicker או בתשלום כמו istockphoto . בנוסף תוכלו להיעזר באתר הבא לעיצוב התמונות canva


 

8. וידאו שווה אלף תמונות

קשה להגזים בחשיבותו של הוידאו להצלחת הפרויקט, וידאו הופך את הקמפיין לאמיתי ומשכנע. קמפיינים עם וידאו מגייסים בממוצע כ 150% יותר. זה לא אומר שאתה צריך להיות עורך סרטים מקצועי כדי להצליח, הוידאו בעמוד הפרויקט שלך אינו מקום לאפקטי עריכה מסובכים ומשמעויות סימבוליות, אנשים נמשכים לאותנטיות כנות והתלהבות. יש לך עד 2 דקות להעביר את המסר שלך, ומומלץ לכוון לפחות. אחרי 2 דקות הצופה יאבד עניין ויצא מהסרט. תכנן התחלה מסקרנת, אחרת גם 2 דקות לא יהיו לך. שים את עצמך מול המצלמה לפחות לרגע על מנת שתורמיך יוכלו לראות מי אתה, יצירת קשר אישי עם התורמים היא מפתח להצלחה. שמור על רוח חיובית, חזקה ומובילה, וודא ששומעים אותך...

יצירתי וחושפני ככל שתהיה אל תשכח את היסודות:

  • הצג את עצמך
  • ספר את הסיפור (או יותר טוב, הראה את הסיפור!)
  • בקש את תרומתם של אנשים
  • אמור תודה!


הסרט לא חייב להיות מושלם, הוא חייב להיות אתה!

תוכל להיעזר גם בשירותים אונליין כגון:

  1. powtoon.com - יצירת סרטון אנימציה
  2. goanimate.com -  יצירת סרטון אנימציה
  3. www.sparkol.com -  יצירת סרטון אנימציה
  4. prezi.com - יצירה של מצגת ייחודית
  5. animoto.com
  6. magisto.com - אפליקציית עריכת וידאו (נתן להוריד את האפליקציה גם לסמארטפון או לערוך ישירות מהאתר)


 

9. שתף את הקמפיין עם הקהל שלך

אז יש לך פרויקט מרגש וחשוב, אז מה? אם לא תביא את הקהל אף אחד לא יתרום לך. רוב הקמפיינים יצליחו או יכשלו בזכות מאמצי השיתוף שלהם. הכן תוכנית שיתוף עקרונית, מורכבותה כגודל יעד הגיוס שלך. אם אתה צריך כמה אלפי שקלים בודדים יתכן ומייל לאנשים הקרובים אליך זה מספיק, אם מדובר בעשרות אלפים כנראה שלא...

 

שיתוף הפרויקט מתחיל עוד לפני היום הראשון שהפרויקט באוויר. מקסם את פוטנציאל הגיוס שלך ע"י בניית רשת אוהדים לפרויקט עוד לפני הקמפיין (פייסבוק, טוויטר, בלוג וכו'). הכן את רשימת התורמים הפוטנציאלים שלך, משפחה, חברים, קרובים מכרים, שותפים בעבודה וכו'. וודא שרשימת המיילים של כל התורמים הפוטנציאלים שלך בידך. הכן את המייל שתשלח לרשימת התפוצה שלך, ותכנן את הפניה שלך דרך הרשתות החברתיות השונות. 

יעד הגיוס שלך שאפתני ביותר? מומלץ שתאתר ותתחבר למובילי דעה כגון כתבים, עיתונאים, אנשי רדיו, בלוגרים מנהלי קבוצות דיון ועוד מקדמי השפעה אחרים הרלוונטים לתחום שלך. שלח להם את עמוד הפרויקט שלך ביום שתעלה לאוויר, בקש מהם לשתף את הפרויקט שלך אם הם מתחברים למסר. השתמש בנושאי הבשורה שלך, אלו האנשים הקרובים אליך ביותר על מנת שיעזרו לך להפיץ את השמועה...


 

10. עדכן את קהל התורמים שלך

קהל התורמים בך הם האנשים הנאמנים לך ביותר. הוא מורכב מחברים קרובים ואנשים שאכפת להם מהפרויקט שלך והמטרות שלו. קבוצה זו גם מרכיבה את נושאי הבשורה הטובים ביותר שלך. התורמים שלך מעוניינים בהצלחת הפרויקט ויעזרו לך להגיע ליעד ע"י הפצתו הלאה. הם מצפים ממך לעדכונים לגבי התקדמות הפרויקט, גם במהלך הקמפיין וגם אחריו. אל תאכזב אותם. מהצד השני, אתה לא רוצה "לחפור" יותר מדי ולהמאיס אותך ואת הגיוס - אנו ממליצים על עדכון פעם בשבוע במהלך הגיוס וכמובן בעת אירועים משמעותיים שקשורים לפרויקט.