שאלות ותשובות


בעמוד הזה תוכלו לקבל מידע בנושאים הבאים

  • מידע כללי
  • מידע לתומך
  • מידע ליוצר
  • תשורות
  • עלויות 
  • תוכן הפרויקט 
  • חשבון משתמש




מידע כללי

 

1. מימון בשיטת הכל או לא כלום?

על מנת שכסף התורמים יעבור ליוצר, כל פרויקט באתר חייב לגייס את סכום היעד שלו במלואו לפני תאריך היעד שהציב. 

למה?

כך כל הצדדים נמנעים מסיכון:
א. את/ה צריך 10,000 ש"ח לממש פרויקט. עכשיו תאר/י לך שקיבלת 5,000 ש"ח ו 100 ממכריך הקרובים מצפים ממך לעמוד בהתחייבותך...
ב. את/ה מעוניין/ת לתרום לפרויקט, אבל איך 200 ש"ח יעזרו אם הוא/היא צריך 10,000? הכסף יגבה ממך רק במידה והיוצר/ת השלים את יעד הגיוס!
ג. אתם צריכים תקציב שנתי לעמותה שלכם ? נדרשים/ן לכם 15,000 ש"ח להוציא לפועל סדנת טיפולית עם בע"ח ואת/ה חושש/ת מהסיכון? Giveback נותנת מענה מושלם למצב! 
לא קיבלת את התמיכה המצופה, אינך מחויב/ת להמשיך בפרויקט.

השיטה הופכת תומכים נלהבים לסוכני שיתוף של הפרויקט. תורם שמעוניין בהגשמת פרויקט יפיץ את הבשורה גם למעגל הקרובים שלו.


2. מהי Giveback?

Giveback היא פטפורמה למימון פרויקטים מבוססת תרומות, בה היוצר שומר על 100% מהקניין הרוחני, בשיטת מימון הכל או לא כלום. 

אנו מאמינים שרעיון בעל מטרה שיוצרת הזדהות עם קהילות גדולות, שמועבר בצורה ברורה ומעניינת, יכול להתפשט למרחקים ובמהירות. הרשת החברתית של היוצר יכולה להיות מקור עצום לעידוד ותמיכה כספית. 

צוות Giveback שם דגש על ליווי וייעוץ לפרויקטים ומתמחה בשיווק ויראלי. אנחנו שם בשבילך, בבניית הקמפיין, במהלכו, ואחריו. ההצלחה שלך היא ההצלחה שלנו.


3. מדוע אנשים תורמים לפרויקט?

חלק מן התורמים מכיר את היוצר, מאמין בו ובפרויקט שלו ומעוניין לקחת חלק בתהליך. חלק אחר קיבל המלצה חמה מאחד האנשים האלו ומהויראליות שנוצרה על ידי קהילת התורמים שרוצים שהתהליך ייצא לפועל ! 
 כל פרויקט ב-Giveback הוא מאמץ של אדם אמיתי לעשות משהו טוב למען האחר. הסיפורים נחשפים דרך קטעי הוידאו, התמונות והבלוג. הסתכלו סביב באתר וראו על מה אנו מדברים.


4איזה פרויקט יכול להתחיל קמפיין מימון ב Giveback?

Giveback מיועדת לפרויקטים שנועדו לקדם מטרות ברורות ומדידות כאשר המסר העיקרי הוא הזדהות עם המטרה ולקיחת חלק בתהליך ולא התשורה המתקבלת מהתרומה. אנחנו דרך מצוינת לעמותות ואנשים פרטיים לגייס כסף עבור מטרות שהם רוצים להשיג, תכניות לפיתוח, מטרות צדקה או אפילו אנשים שנקלעו לקשיים וזקוקים לסיוע כלכלי ועוד רבים אחרים להגשים מטרות ויעדים. 
המילה "פרויקט" חשובה. פרויקט הוא משהו סופי, יש לו התחלה ברורה וסוף מוגדר. עבור פרויקט ניתן להגיע למסגרת ציפיות ברורה ומוגדרת בין היזם לתורמים - פרויקט הושלם או לא, הבנה זו חיונית ב Giveback.                   .
מידע נוסף על מדיניות הפרויקטים שלנו.


5. איך להתחיל פרויקט?

כדי להתחיל פרויקט לחצו כאן. הצוות שלנו זריז, ענייני ומנוסה ותקבלו משוב על הפרויקט שלכם במהירות. אם יש לך פרויקט שתואם את מדיניות הפרויקטים שלנו, אפשר לצאת לדרך!


6. כיצד ניתן ליצור קשר עם Giveback?

דרך "צור קשר" בתחתית עמוד זה ובתחתית כל עמוד באתר. הצוות שלנו יעשה כל שביכולתו לענות לך בצורה המהירה והטובה ביותר.


9. האם ניתן להוריד את הלוגו של Giveback ולעשות בו שימוש פרסומי?

אתם מוזמנים! לחצו על הלוגו שלנו בעזרת הכפתור הימני של העכבר ובחרו ב"שמור תמונה בשם"


10. מי זה Giveback?

יוסי מאירי, מעיין מלצר, ויונתן גל. תוכלו למצוא מידע נוסף עלינו בעמוד מי אנחנו.


* מה זה הגדרות שיתוף ומילות מפתח?

הגדרות שיתוף: הכותרת והטקסט שיופיעו ברגע שתשתף את הפרויקט באחת מהרשתות החברתיות (יש לחשוב על טקסט קצר וקולע, שישווק את פרויקט הגיוס בצורה הטובה ביותר.)

מילות מפתח: הגדרת מילות מפתח שיקלו על אנשים שמחפשים את הפרויקט שלכם בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר 

לדוגמה: הדסטארט, אתר גיוס המונים, המופע החברתי הראשון.




מידע לתומך

 

11. כיצד לתרום לפרויקט?

קיימות שתי אפשרויות לתרום לפרויקט - תרומה חופשית בסרגל התרומה (כל שקל נחשב ) ! מעט פרטים אישיים, מספר כרטיס אשראי וללחוץ על אישור. מאד פשוט ! במידה ואתה נתקל בבעיה תוכל כמובן לפנות לצוות השירות שלנו ב - [email protected]


12. אם אני תורם לפרויקט, מתי כרטיס האשראי שלי יחויב?

במידה והפרויקט בו תמכת הגיע ליעד הגיוס שלו, כרטיס האשראי שלך יחויב ( הבהרה : החיוב יתבצע ברגע שהפרויקט יגיע ל-100%, במידה ותמכת בפרויקט שעבר את ה-100% החיוב יהיה מיידי).  במקרה והפרויקט לא עומד ביעד הגיוס כרטיס האשראי שלך לא יחויב ופרטיו ימחקו מהמערכת.


13. במקרה ופרויקט לא משיג את יעד הגיוס, האם התומך מחוייב בסכום שהכניס?

לא. אם פרויקט לא הגיע ליעד הגיוס כל כספי התמיכה בו מבוטלים וכרטיסי האשראי לא מחוייבים.


14. מה אני מקבל כשאני תורם לפרויקט?

הפרויקטים ב- givaback עיקרם בסיפוק, בעזרה והשותפות בתהליך ופחות בתשורות המתקבלות מהתהליך. יחד עם זאת אנו מעודדים את יוצרי הפרויקט לתת תשורה סמלית בעבור התרומה. 


15. עוד דרכים לעזור ליוצר הפרויקט מלבד תמיכה כספית?

העזרה החשובה ביותר היא התרומה כי ללא הגעת הפרויקט ל-100% גיוס הפרויקט ייכשל, לאחר התרומה הכספית ישנן דרכים רבות לעזור עוד. אם ברצונך לראות פרויקט קם לחיים תוכל/י לעזור בהגברת המודעות לגבי הפרויקט על ידי הפצת הבשורה בקרב חבריך ומכריך, שיתוף הפרויקט בפייסבוק, כתיבת מילה טובה בעמוד התגובות לפרויקט ועוד הרבה דרכים יצירתיות שתוכל/י לחשוב עליהן. חשוב שתמליץ/י אישית על יוצר הפרויקט שכן האנשים שמקבלים את הקישור ממך לא תמיד יכירו אותו/ה...


16. מעוניין לתרום בעילום שם?

כרגע אין אפשרות מובנית לתרומה אנונימית - יחד עם זאת תוכל/י להכניס רק את שמכם הפרטי או ראשי תיבות של השם. אנו מקווים שתסכים לחשוף את זהותך האמיתית על מנת לעזור ליוצר בתמיכה מוראלית ובמאמצי השיתוף של הקמפיין.


17. תרמתי לפרויקט, אילו פרטים עוברים ליוצר?

יוצר הפרויקט מקבל את שם המשתמש שלך ב Giveback, סכום התמיכה, ואת התשורה שבחרת (במידה ובחרת ). במקרה והפרויקט הגיע ליעד הגיוס נעביר ליוצר פרטים נוספים על מנת שיוכל ליצור עמך קשר למשלוח התשורות.


18. האם אקבל הודעה במקרה ופרויקט שתמכתי בו השיג את יעד המימון?

צוות Giveback ישלח לך אי-מייל כשקמפיין הגיע לתאריך סיומו ללא קשר אם השיג את יעד המימון או לא.


19. האם יש דרך נוספת להעביר כספי תמיכה מלבד כרטיס אשראי?

על מנת לקבל מידע על דרכי תשלום נוספות ניתן לשלוח מייל ל - [email protected]


21. איך ניתן לדעת שיוצר הפרויקט הוא מי שהוא טוען שהוא, וכוונותיו כנות?

יתכן ואתה מכיר את יוצר הפרויקט, או שאולי שמעת עליו ועל הפרויקט שלו מחבר משותף או מקור אמין אחיר. עדיין לא בטוח? שאל את היוצר שאלה דרך אפשרות יצירת קשר עם יזם הפרויקט דרך עמוד הפרויקט באתר. בסופו של דבר, השתמש בחכמת הרחוב שלך.


22. פרויקט שתרמתי לו הגיע ליעד הגיוס שלו אך כרטיס האשראי שלי נדחה, מה לעשות?

במקרה וכרטיס האשראי שלך נדחה המערכת תשלח אליכם מייל אישי עם קישור להסדרת התשלום. במידה והתשלום לא יסודר לא יועבר הכסף ליזמי הפרויקט. 


23. האם אנשים מחוץ לישראל רשאים לתמוך בפרויקט?

ודאי, אנשים מכל העולם מוזמנים לתמוך בפרויקטים (כל עוד יש להם כרטיס אשראי...).




מידע ליוצר

 

24. איזה סוג של פרויקט מצליח ב Giveback , מה הסוד?

אין חוקים קבועים לתמיכת הקהל, זה חלק מהיופי ב Giveback. באופן כללי הקהל מגיב בצורה חיובית לכנות, תשוקה ויכולת לבצע. הם רוצים לראות אותך מדבר/ת בהתלהבות על הפרויקט שלך ומציג/ה אותו פיזית ולא רק מסביר רעיון (אם כי גם פרויקטים כאלו מצליחים). בסופו של דבר הקהל מתחבר לאמת ולרגש ! 

25. יש לי פרויקט, האם אני יכול להתחיל קמפיין?

על מנת להתחיל קמפיין על הפרויקט שלך לעמוד במדיניות הפרויקטים. בנוסף עליך להיות תושב ישראל, מעל גיל 18 ( אישור פרויקטים ליוצרים תחת גיל 18 מחייבים אישור הורה ).


26. הרעיון שלי הוא לא "גדול" או "חשוב" , האם אני יכול להתחיל פרויקט?

בוודאי, כל פרויקט ב Giveback הוא ייחודי ומיוחד, חלקם קטנים חלקם גדולים, חשובים או סתמיים, צבעוניים או רציניים, חדשניים או שמרנים. פרויקט "קטנים" שאתה וכמה מחבריך יכולים להגשים בסופשבוע בעזרת גיוס מימון בקנה מידה קטן הם מושלמים באותה מידה.


27. אני לא בישראל, האם אני יכול ליצור קמפיין?

כמובן. האופציה פתוחה בפני כל אחד ואחת.


28. האם יש דרישה מקדימה לפרויקט?

הפרויקט חייב לעמוד במדיניות הפרויקטים של Giveback. יוצר הפרויקט חייב להיות מעל גיל 18.


29. האם אני מחויב לקבוע סכום יעד לגיוס ותאריך יעד?

כן. כל פרויקט מחויב לקבוע סכום יעד לגיוס (בשקלים) ותאריך יעד לתום הקמפיין (1-90 ימים). כשתאריך היעד הגיע ישנן שתי אפשרויות:

  • מימון הסתיים בהצלחה, כרטיסי האשראי של התומכים יחויבו והכסף יעבור ליוצר. היוצר אחראי להשלמת הפרויקט ולשליחת התשורות אל התומכים כמובטח.
  • גיוס המימון לא הגיע ליעדו, במקרה כזה כרטיסי האשראי לא יחויבו ולא תהיה שום התחייבות מצד היוצר.


30. האם חובה לקבוע תשורות לפרויקט?

לא, למרות שאנו ממליצים לתת אפילו אם מדובר בתשורה סמלית.


31. איך להחליט כמה כסף לבקש?

Giveback נועדה על מנת לגרום לפרויקטים להגיע למטרה מסוימת. אנו ממליצים בחום לגייס את עלות הפרויקט ולא יותר. 

ראשית בדוק/י מה כמות הכסף הנדרשת לך כדי להגשים את הפרויקט או לעשות צעד ראשון בפרויקט. 

אחרי שהבנת את עלות הפרויקט חשוב/חשבי עם עצמך כמה אנשים (קרובים, מכרים, חברים וכו') יתמכו בך, ובכמה כסף כל אחד. יש לך קהל של 10,000 חברים שעוקבים אחריך בפייסבוק? או שאמא ואבא הם התומכים הפוטנציאלים היחידים שלך? בצע/י את התיקון הנדרש לעלות הפרויקט. למדריך המלא ליצירת קמפיין.


32. אני רוצה לפרסם פרויקט ב Giveback אבל אני לא ממש צריך את הכסף, האם זה בסדר?

בוודאי, Giveback היא דרך מצוינת עבורך להביא את הפרויקט שלך לתודעה של החברים והמכרים שלך ודרכם לקהל הרחב. תוכל/י כך לבחון ללא סיכון את הקונספט שלך וליצור קשר עם הקהל הפוטנציאלי שלך.


33. האם ניתן לשנות את יעד הגיוס?

לא. לאחר שהושק הקמפיין לא ניתן לשנות את יעד הגיוס. לחלופין, ניתן לפתוח בקמפיין נוסף.

34. האם ניתן לשנות תאריך יעד לקמפיין?

לא. לאחר שהושק הקמפיין לא ניתן לשנות תאריך יעד לגיוס. לחלופין, ניתן לפתוח בקמפיין נוסף.

מתי אני קובע/ת את תאריך סיום הפרויקט?

***ברגע שצוות האתר יאשר את הפרויקט, תינתן האופציה  "באזור האישי" (תחת 'פרויקטים שיצרת') לבחור את מס' הימים שאת/ה מעוניין/ת לעלות.


35. האם ניתן להשתמש ב Giveback להציע השקעה או לבקש הלוואה?

לא. Giveback הינו אתר לגיוס תרומות ועוסק במטרות ברורות ומדידות. לפרויקטים שעוסקים בהשקעות ניתן לפנות לאתר fundit.co.il


36. האם ניתן לערוך פרויקט לאחר השקתו?

כן, לאחר השקה ניתן לערוך בפרויקט את התכנים הבאים:

  • תאור הפרויקט
  • וידאו ותמונה
  • תשורות (מדרגות תמיכה) - ובתנאי שלא תמכו בהן כבר
  • פרופיל היוצר

המידע היחיד שלא ניתן לערוך לאחר השקת קמפיין הוא:

  • יעד הגיוס
  • תאריך היעד לקמפיין
  • תשורות שכבר נבחרו ע"י תורמים


37. האם ניתן לערוך פרויקטים לאחר סיום הקמפיין?

לא. כל פרויקט נשמר כמו שהסתיים. יוצרים מוזמנים להשתמש בעמוד העדכונים של הפרויקט על מנת להוסיף מידע חדש אודות הפרויקט לאחר סיום הקמפיין.


38. האם ניתן לנהל יותר מפרויקט אחד במקביל?

אין מגבלה לכמות הפרויקטים שניתן להריץ בו-זמנית כל עוד הפרוויקטים עומדים במדיניות. יחד עם זאת, איננו מעודדים ניהול יותר מקמפיין אחד מכיוון שקהל התורמים עלול להתפזר. פרויקט ב Giveback חייב להיות מאמץ כנה להגשמת חלום, ניהול יותר מפרויקט אחד במקביל עלול להפריע לתשומת הלב של היוצר ולפגוע בסיכויים להצלחתו.


39. האם ניתן לפצל פרויקט למספר שלבים ולגייס עבורם בנפרד?

אם כל שלב בפרויקט שונה בצורה ייחודית ממשנהו ויש מספיק זמן ביניהם, גיוס בשלבים אפשרי. באופן כללי זוהי אינה שיטה שאנו ממליצים עליה. יש בעיות פוטנציאלית בגיוס אותם תומכים שוב ושוב. אם שקלת את החסרונות והחלטת שזו הדרך הנכונה עבורך, לך/י על זה, אך ודא/י ששקלת זאת היטב.


40. האם ניתן להגיש יותר מרעיון אחד לקמפיין בו זמנית?

כן, אך שים/י לב כי איננו ממליצים על ניהול מספר קמפיינים במקביל.


42. האם ניתן להעלות שוב פרויקט שנכשל בקמפיין קודם?

כן, תמיד ניתן לנסות שוב. תצטרך לבנות את הקמפיין מחדש מכיוון שלא ניתן לערוך קמפיין שהסתיים, אך הפרויקט יכול להיות זהה אם תבחר כך.


44. איפה ניתן למצוא טיפים לניהול קמפיין?

תוכל למצוא זאת  במדריך המלא ליצירת קמפיין.


45. מה קורה אם פרויקט משיג את יעד המימון שלו לפני תאריך היעד.

בעצם, שום דבר. פרויקט יכול להמשיך לקבל תרומות עד תאריך היעד לסיום הקמפיין, ברגע שתגיע/י ל-100% מהגיוס צוות האתר ינחה אותך איך להתקדם הלאה ולנצל את ההצלחה.לא ניתן לסיים קמפיין מוקדם מתאריך היעד.


46. האם ניתן לגייס סכום הגדול מהיעד למימון?

כן.


47. האם יש סכום מקסימום מותר לגיוס בקמפיין?

לא.


48. איך פרויקט נכנס ל"בחירת הצוות"?

פרויקט מומלץ הינה החלטה של צוות Giveback. אנו אוהבים פרויקטים שמנצלים את האתר שלנו בצורה ייחודית, קמפיינים עם סרטי וידאו משכנעים ויצירתיים, שיש להם כבר מומנטום בגיוס.


49. במקרה ופרויקט משתנה במהלך הגיוס, איך עלי להודיע לתומכים?

יוצר חייב להודיע לתורמיו על שינוי בפרויקט. במקרה כזה ניתן לעדכן את עמוד הפרויקט וכן מומלץ לפרסם עדכון בעמוד העדכונים לפרויקט ולשלוח הודעה קבוצתית לתורמים הקיימים.


50. אם איני מסוגל להשלים את הפרויקט שלי כפי שהוצג, מה עלי לעשות?

במקרה של שינוי קל בפרויקט ניתן לעדכן את עמוד הפרויקט ואת התורמים.
במקרה בו נעשה שינוי יסודי בפרויקט או לא ניתן לעמוד בהתחייביות מול התומכים או שהחלטת לנטוש פרויקט מכל סיבה שהיא מצופה ממך לבטל את הפרויקט לפני שכרטיסי האשראי של התורמים חוייבו. במקרה ולא נהגת כך, מעבר לפגיעה במוניטין שלך כאדם וכיוצר, תיתכן נקיטת צעדים משפטיים נגדך מצד התורמים.


51. אני שותף בפרויקט עם מספר אנשים, האם כולנו יכולים להיות רשומים כבעלי הפרויקט?

כל פרויקט משוייך לשם משתמש אחד ב Giveback, אך בפרופיל המשתמש ניתן להוסיף את חברי הקבוצה. בנוסף ניתן ומומלץ להוסיף את השותפים בפרויקט בעמוד הפרויקט.


52. מה קורה עם כרטיס אשראי של תורם נדחה?

כאשר תורם מכניס את פרטי כרטיס האשראי אנו עורכים במקום בדיקות אימות ומסגרת אשראי. במקרה וכרטיס אשראי נדחה התורם יקבל מייל עם קישור אישי להסדרת התשלום, במידה והתשלום לא יוסדר בעל הפרויקט לא יקבל הכסף. 


53. במידה וגייסתי בהצלחה את סכום הכסף, איך אני מקבל אותו ?

הכסף עובר בהעברה בנקאית ב-10 לחודש שלאחר סיום הפרויקט, בניכוי העמלה. (על כל יזם לעדכן את את הפרטים הרלוונטיים להעברת הכסף בלשונית "פרטי תשלום" בעמוד הפרויקט.)

לדוגמה- אם הפרויקט נגמר בין התאריכים 1-31 למרץ אנחנו נבצע העברה בנקאית ב-10 לאפריל.

בסיום הפרויקט ובמידה והפרויקט הגיע ליעד ישלחו אליכם כל הפרטים הנדרשים.




תשורות

 

54. מהן תשורות?

התשורות הן הדרך של היוצר להחזיר תודה לתומכים. הן מוצרים וחוויות גשמיות שהיוצר מעניק בתמורה לתמיכה בו. הן יכולות להיות פשוטות כמו הורדה של קובץ בתמורה ל 25 ש"ח או מרשימות כמו סיבוב בכדור פורח בתמורה ל 5000 ש"ח. 


55. האם יוצר מחויב להציע תשורות עבור התמיכה בו?

לא. ב- Giveback המסר העיקרי הוא ההזדהות עם המטרה ולקיחת חלק בתהליך ולא התשורה. יחד עם זאת אנו ממליצים לתת תשורות סמליות גם אם ברמת מכתבי התודה וכדומה. 


56. מי קובע את מדרגות התמיכה והתשורות לפרויקט?

יוצר הפרויקט מחליט על מדרגות התמיכה והאם להכניס כאלה לעמוד הפרויקט. 


57. מה ניתן להציע לתורמים כתשורות?

התשורות יכולות להיות פשוטות כמו מייל תודה או מרשימות כמו סיבוב בכדור פורח אך חייבות להיות גשמיות.
ישנן מספר מגבלות על התשורות אותן ניתן לחלק. לא ניתן להציע: אחוזים בהכנסה או בבעלות, החזר התמיכה עם ריבית או ללא ריבית, כרטיסי הגרלה או מזל, קופונים והנחות למוצרים עתידיים.


58. מי אחראי לוודא שיוצר הפרויקט מקיים את הבטחותיו לתשורות?

כל יוצר מתחייב בפני תורמיו למשלוח התשורות והגשמת הפרויקט. מכיוון שחלק גדול מהקמפיין ממומן ע"י חברים מכרים ומעגלים קרובים של היוצר הם מהווים כוח חברתי חזק שמבטיח שיוצר יעשה ככל שביכולתו לעמוד בהתחייבויותיו. יוצרים מוזמנים למסור עדכונים והודעות בעמוד העדכונים של הפרויקט על התקדמות הפרויקט לאחר מימון הקמפיין בהצלחה – הידברות עושה פלאים!


59. כיצד יוצר הפרויקט מקבל את פרטי המשלוח של תורם?

לאחר הצלחה במימון הקמפיין, היוצר מקבל מאיתנו את פרטי המשלוח שהזנתם בזמן הכנסת התרומה. במקרה וקמפיין אינו מגיע ליעד הגיוס שלו, היוצר אינו מקבל פרטים אלו.


60. אני מעוניין בעדכון לגבי סטטוס התשורה שלי. למי עלי לפנות?

כצעד ראשון, הכנס לעמוד העדכונים של הפרויקט וחפש עדכונים, יוצרי הפרויקט מרבים לעדכן לגבי סטטוס הפרויקט והתשורות גם לאחר סיום הקמפיין. אם לא מצאת את התשובה אותה חיפשת, אתה יכול לשלוח ליוצר הודעה ישירות דרך האתר. 


61. האם יש מינימום או מקסימום לשווי מדרגת תמיכה?

לא, היוצר יכול לתמחר את התשורות משקל והלאה.


62. האם יש דרך להגביל כמות תומכים למדרגה מסוימת?

כן, כל מדרגת תמיכה יכולה להיות מוגבלת לכמות תומכים שמוגדרת ע"י היוצר.





עלויות

 

64. כמה עולה לפתוח קמפיין ב Giveback?

כלום, אין עלות לפתיחת קמפיין.

66. כמה Giveback גובה עבור גיוס לקמפיין?

Giveback גובה עמלה רק מיוצרים שמימנו בהצלחה את הקמפיין שלהם. סך העמלה לפרויקט היא 9% מהסכום הכולל שגויס. עמלה זו כוללת את כל הניכויים השונים כגון עמלות חברות האשראי, עמלות סליקה אינטרנטית ועוד, המסתכמות בכ-3%. יצוין כי לעמלה הנגבית מפרויקט יתווסף שיעור המע"מ הקבוע בחוק. 

67. האם Giveback מוציאה חשבוניות או אישורי תרומה ? 

Giveback מוציאה חשבונית ליוצר הפרויקט על עמלת הגיוס. אנו שולחים אישורי תשלום לתורמים אך איננו מספקים אישורי תרומה/חשבונית לתורם. 

כל יוצר הוא יישות חשבונאית שונה ועל כן איננו יכולים לייעץ בנושאי מיסוי השונים וממליצים לכל יוצר להיוועץ ברואה חשבון לפני הגיוס. 


67. האם ישנן עמלות לפרויקט שלא מומן בהצלחה?

במקרה שפרויקט לא מומן בהצלחה, Giveback לא גובה תשלום.




תוכן פרויקט

 

68. מהו הפורמט המותר לקובץ וידאו?

כל מה שצריך זה להעלות את הסרטון ל- youtube או ל- vimeo ולהדביק את הקישור במקום המתאים.


69. האם נדרש וידאו על מנת להשיק קמפיין?

לא חובה, אך וידאו הינה הדרך המועדפת לגייס תורמים לכן אנו ממליצים בחום להשתמש בה, מוזמנים לקרוא את המדריך שלנו ליצירת וידיאו.


70. האם ניתן להעלות וידאו לאחר ההשקה?

כן.


71. טיפים לצילום וידאו?

וידאו הופך את הקמפיין לאמיתי ומשכנע. אינך חייב להיות מומחה בצילום על מנת ליצור סרט טוב, פשוט היה ישיר ואישי והצג את הפרויקט שלך בהתלהבות ובכנות. שים את עצמך מול המצלמה לפחות לרגע על מנת שתורמיך יוכלו לראות מי אתה, יצירת קשר אישי עם התורמים היא מפתח להצלחה.
יצירתי וחושפני ככל שתהיה אל תשכח את היסודות:

  • הצג את עצמך
  • ספר את הסיפור של הפרויקט (או טוב מזה, הראה אותו)
  • בקש את תרומתם של אנשים
  • שדר מסר חיובי
  • אמור תודה!

ישנן אינספור דרכים שונות לספר את הסיפור שלך, תהנה מהדרך שלך. אתה יכול להעביר ימים בצילום ועריכה או שתוכל לעשות הכל בשוט אחד בסופשבוע עם כמה חברים. הסרט לא חייב להיות מושלם, הוא חייב להיות אתה! למדריך המלא ליצירת קמפיין.


72. האם אני יכול להשתמש בחומר המוגן בזכויות יוצרים בתוכן אותו אני מעלה?

שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים הוא כמעט תמיד כנגד החוק ועלול להוביל לתביעות. אל תשתמש במוזיקה, תמונות, וידאו או כל תוכן אחר שאין לך את הזכויות עליו או שאינו לשימוש חופשי. הדרך הבטוחה להמנע מהפרת זכויות יוצרים הינה לערוך חומר משלך או להשתמש במאגרים- חופשיים של תמונות כגון, Photobucket ומוזיקה שניתן למצוא ב SoundCloud.


73. מהו גודל התמונה המרבי ופורמט התמונה האפשרי?

תמונה יכולה לשקול עד MB 2, באחד הפורמטים: JPEG, PNG, GIF, BMP


74. האם ניתן להעלות יותר מתמונה אחת?

לכל פרויקט חייבת להיות תמונה ראשית אחת. בעמוד הפרויקט ניתן להוסיף תמונות נוספות הקשורות לפרויקט.


75. האם אני יכול להשתמש בוידאו שלי כתמונת הפרויקט?

לא, חייבת להיות תמונת פרויקט. אם אתה אוהב את תמונת הוידאו שלך אתה יכול לנסות לקחת תמונת מסך שלה (ע"י 'print screen') ולהעלות אותה לאתר.


76. האם ניתן להשתמש ב embed על מנת להציג מדיה?

כן, ניתן להטמיע וידאו מ Youtube, Vimeo ומוזיקה מ Soundcloud גם בעמוד הפרויקט וגם בעמוד העדכונים. לא ניתן להטמיע את קטע הוידאו הראשי, יש להעלות אותו לאתר.


77. האם ניתן למחוק או להחליף את תמונת הפרויקט שלי?

לא ניתן למחוק תמונת פרויקט, אך ניתן להחליף אותה! גם לפני השקה וגם במהלך קמפיין.


80. האם ניתן למחוק או להחליף וידאו של פרויקט?

כן, כל עוד לא הסתיים תאריך היעד של הפרויקט.




חשבון משתמש

 

81. כיצד ניתן להכנס לחשבון המשתמש שלי?

בכפתורי התפריט העליונים במסך תמצא קישור ל"איזור אישי" דרכו תוכל להיכנס לחשבון האישי. במקרה וטרם התחברת לאתר, תתבקש לפני כן להכניס שם משתמש וסיסמא או להתחבר בקליק אחד דרך חשבון הפייסבוק שלך.


82. מה ניתן לראות בחשבון האישי?

בחשבון האישי תוכל למצוא פרויקטים בשלבי יצירה, פרויקטים שיצרת, פרויקטים שתמכת בהם, תכתובת מייל באתר וכן פרטייך האישיים.


83. כיצד ניתן לערוך את הפרטים האישיים שלי (שם/כתובת אי-מייל/תמונה)?

הכנס לאיזור האישי דרך הקישור בחלק העליון של העמוד, עבור לטאב שינוי פרטים, עדכן את הפרטים שברצונך לשנות ולחץ על כפתור שמור פרטים.


84. כיצד ניתן להתנתק מרשימת התפוצה?

כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאיזור האישי לשינוי פרטים ולהוריד את V  "כן, ברצוני להירשם לרשימת הדיוור"

ראו צילום מסך.